/ Modeļi /

D-MAX

Isuzu pieminēšanu ikdienā nenākas bieži dzirdēt un tam ir arī loģisks izskaidrojums – japāņu autoražotājs jau ilgāku laiku no vieglajiem auto ražo tikai un vienīgi pikapus, viss pārējais ir kravas un industriālā tehnika, kā arī dīzeļdzinēji. Starp citu, tikpat nezināms noteikti ir fakts, ka Isuzu ir lielākais dīzeļdzinēju ražotājs pasaulē.

Tāpēc katra jauna Isuzu modeļa parādīšanās tirgū pelnījusi īpašu uzmanību – un šoreiz tā ir jaunā D-Max pikapu paaudze. Tā piedzīvojusi virkni būtisku uzlabojumu – jaunu dizainu, 2,5 litru twin-turbo dīzeļdzinēju, transmisiju un drošības aprīkojuma līmeni.

Latvijā D-Max pikaps noteikti ieies vēsturē ar vienu no lielākajiem pārdošanas darījumiem šajā segmentā – Latvijas Valsts Meži pērn iegādājās 160 Isuzu D-Max pikapus, ļaujot šai markai ielauzties pikapu tirgus segmentā Baltijā, kur līdz šim pārliecinoši saimniekoja Toyota Hilux.

Kāda ir braukšana ar Isuzu D-Max?

Jaunajam D-Max ir 2,5 litru 163 ZS twin turbo dīzeļmotors ar 400 ņūtonmetru griezes momentu, kas pieejams jau pie 1400 apgriezieniem. To noteikti novērtēs jebkurš, kas brauc bezceļos, velk smagas kravas, Isuzu gadījumā - līdz pat 3000 tonnām. Ražotāja solītais vidējais degvielas patēriņš ir 7,4 litri uz 100 km.  

Pilsētā un uz zemes ceļiem D-Max testējam vien dažus desmitus kilometru, līdz ar to ir pagrūti vērtēt auto uzvedību ikdienas ceļos, kā arī sniegt objektīvu redzējumu par degvielas patēriņu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nelielu ūdenstilpņu pārvarēšana nav problēma pat ar standarta Isuzu D-Max

Katrā ziņā pagriezienos noteikti nevajag steigties, virsbūvei ir ievērojama sānsvere, tāpat jāpiesargās no lielākām bedrēm vai uzkalniem – auto pamatīgi šūpo un mūsu pasažieri vairākas reizes tika kārtīgi uzmesti gaisā. Citādi lauku ceļus D-Max pārvar ļoti bezrūpīgi.

Lielākās priekšrocības D-Max demonstrēja apvidus poligonā, kur izmēģinājām visas modifikācijas - gan ar manuālo, gan automātisko transmisiju. Ar manuālo transmisiju nākas mazliet ‘’pastrādāt’’, savukārt ar automātisko versiju un ieslēgtu pretizslīdēšanu D-Max visus bezceļus izbrauc bez problēmām.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šādam ceļam pietiek tikai ar aizmugures piedziņu, pazeminātie pārnesumi nepieciešami vien smagākos bezceļos

Lielu daļu trases bija iespējams izbraukt tikai ar aizmugures piedziņu, dažās vietās pieslēdzot 4x4. Tas nozīmē, ka pazeminātie pārnesumi nepieciešami tikai ievērojami smagākos bezceļos. Liela nozīme ir arī riepām – D-Max bija parastas ielas riepas, bet, ja jābrauc „dziļāk mežā”, tad bez atbilstošām off-road riepām neiztikt.

Interjers ir vienkāršs un maksimāli funkcionāls atbilstoši šī segmenta auto. Pārskatāms mērinstrumentu panelis, lieli slēdži (var pārslēgt arī ar cimdiem), mīnuss ir tas, ka nav iespējams regulēt stūres attālumu. Skaņas izolācija ir pieņemama.

Vai tas būtu jāpērk?

Ja jūsu ikdiena paiet lauku ceļos vai bezceļos un nepieciešams patiešām praktisks pārvietošanās līdzeklis, tad D-Max ir lielisks pirkums. No uzņēmumu viedokļa raugoties, varam rekomendēt lētāko D-Max versiju LX ar manuālo transmisiju, kuras cena ir 25 000 eiro.

Bāzes aprīkojumā ietilpst gaisa kondicionētājs, 6 gaisa spilveni, radio, pretizslīdēšanas sistēma.